МАяЛІТВА,беларуски нацыянальны наратыу зауседы замоучывали, то саветы, то суседзи. А Лукашэнка зусим адказау, кали збирауся качан капусны павярнуць, што у дзвюх краин не мажлива быць аднолькавыя гербы, гэта аб Пагони гаворка ишла! Але усе звяртаецца на свае колы. Ну нехай яны клапотяцца, кольки яны ужо книжак написали з "беларускай"гисторыяй пад сябе? Зараз чакають, што пральецца сьвятло и их хлусьня адлюструецца..))
Святлана не павинна вясьцися на эты "нацыялизм". Литувисы спяць и бачуць, каб усе, што яны наварацили вакол беларускай гисторый засталося бяз зменау.
Скажам им не! Шануйце свае, беларусы! Хопиць цямцями-лямцями быць! Жыве Беларусь!
Ну і ну!
25.08.2023
!!!, Наўседа заявіў, што Францыск Скарына не беларус, а іхні - летувіс... Хутка Янку Купалу з Якубам Коласам прысабечаць...
Олег
24.08.2023
Не согласен с литовцами. Взять например передачу Кравцевича на Белсате,загадки беларусской истории. Он например не оспаривает что князья ВКЛ были балтами. Однако отстаивает точку зрения,что Новогрудок первая столица ВКЛ,старобелорусский был государственным языком и .т.д. Я никогда не слышал из авторитетных сми что литовские князья были не литовцами. Только видел коментарии неизвестных под статьями на нашай ниве с обсурдными теориями. И вопрос кому выгодно распространения антинаучных теорий ? Тролям лукашистам.
мясцовы2
24.08.2023
Олег, скорее всего идиотам типа Коваленко и прочим упоротым, и то ради хайпа только
Прафесар Прэабражэнскі
24.08.2023
Олег, ...а вот тут встаёт вопрос! Кто такие "балты" и когда впервые бал введен этот термин? Кем были князья литовские -вопрос спорный. Во первых "Литва"-это не племя, это воинское сообщество, как и "Русь" или "Казаки", во вторых к балтам многие учёные относят и Кривичей, Дреговичей, Радимычей, Ятвягов, которые славянизировались, приняли славянский язык, но какая то часть не приняла и осталась в дославянском "балтстве"...На самом деле этот вопрос нк изучен толком, а политики и идеологи на этих, непонятных большинству наших граждан терминах спекулируют.
Radzikiewicz
24.08.2023
Олег, все так, толька мова была не беларуская, а "руска мова", и она должна была разойтись с предком совр. беларускай достаточно давно.
Корч
24.08.2023
Олег, "Я никогда не слышал из авторитетных сми что литовские князья были не литовцами."
Какими еще литовцами они были? Современными литовцами чтоли??? Что за жонглирование терминами?
Они возглавляли балтийское/балтославянское племя т.н. старую литву, т.е. восточных ятвягов в западной Беларуси, т.е. предков белорусов.
Из какой династии они происходили это вообще отдельный вопрос. Почему это племя прозвалось словом Литва - тоже отдельный вопрос. Скорее всего от славян которые колонизировали эти земли ранее. Далее при расширении княжества название литва перешло на всех его жителей - и балтов и славян. Современные литовцы это в основном соседние балтийские племена + немного старолитвы.
Старобілорус
25.08.2023
Корч, Мало хто віядае але опречь слоў Літвін і Літовец теж істнуе слово Літоўнік якое выводе се з самоназвы усходніх ятвягоў Леітаўнікас (аналокгічне Бараноўскі - Баранаўскас). Што тікаве, суффікс -нік ні істнуе ў балтыцкіх мовах, што наводе на подозренне о тым што ятвягі стягнулі се слово од міястных славян.
Acab
24.08.2023
Вось з польскае Вікіпэдыі пра ліцьвінізм (інфармацыйны матэр ял, не перакладаю):
Litwinizm (biał. Ліцвінства, літвінства / Lićvinstva, litvinstva), określany też jako idea wielkolitewska – ruch i idea, które pojawiły się na Białorusi na początku lat dziewięćdziesiątych XX wieku, choć można dopatrzeć się związków z „krajowcami” z początku XX stulecia.
Opis Edytuj Idea odwołuje się do dziedzictwa Wielkiego Księstwa Litewskiego, które było wielonarodowym państwem, tworzonym przez Litwinów, mówiących po polsku, rusku i litewsku. Członkom ruchu bliska jest tradycja wielonarodowej i tolerancyjnej Rzeczypospolitej Obojga Narodów, zamieszkiwanej przez Polaków, Rusinów oraz bałtyjskich Litwinów i Żmudzinów. Z kolei odległa jest im rosyjska ideologia panslawistyczna, która w dominującej wersji oznacza wspólnotę polityczną i kulturową Słowian wschodnich (Białorusinów, Rosjan i Ukraińców).
Zwolennicy litwinizmu dążą do odrodzenia tradycji szlachty litewskiej, odwołując się do takich postaci, jak Adam Mickiewicz, Tadeusz Kościuszko, Michał Kleofas Ogiński i Józef Piłsudski. Starają się używać dawnego (sprzed reformy ortograficznej 1933 roku) języka białoruskiego (ruskiego), określanego przez nich jako język litewski. Wydają czasopismo „Litwa”, publikowane głównie w tym języku, ale pisane białoruską łacinką.
Nie angażują się politycznie, poświęcając uwagę szerzeniu wiedzy historycznej, kultury i tożsamości litewskiej. Ruch skupia głównie wykształconych młodych ludzi z Białorusi.
Acab
24.08.2023
Сілавікі за справай)))
Гонтаўт
24.08.2023
Дык чыста фізычна прамыя нашчадкі тых літвіноў - гэта насельніцтва заходняй Беларусі і ўсходняй Віленшчыны. Акурат мясцовыя беларусы і касцельныя палякі. Няма аніяга пытання ў гісторыкаў, што жыхары Ашмянчшыны, Пастаўшчыны, Слонімшчыны і інш - да Маладзечна і Палесся - гэта тая летапісная Літва
Ага
25.08.2023
Гонтаўт, мне ўжо трапляліся каменты літоўцаў у ютубе, што яны хочуць забраць сабе у Беларусі Ашмяны, Гродна і яшчэ нейкія беларускія гарады, ужо не памятаю якія.
Мушк гуда
25.08.2023
Ага, Ліду, Наваградак, Нарач ды ўсе зямелькі да Маладэчні. Маюць права. Гэта гістарычная Літва.
Litwin
24.08.2023
я Літвін , Дзякуй Богу !
ліцвініст
24.08.2023
Ну ты глянь, і для Масквы радыкал, і для Мінска радыкал, і для Вільні радыкал.. Няма спакойнага месца для простага літвіна.
не такі як ёсць
24.08.2023
Раю пачытаць усім хто любіць паразважаць як мы маем паліткарэктна падыходзіць да нашай гістрорыі. Яе ўжо прысабечылі сабе ўсе нашыя суседзі і думаць інакш для іх - гэта пагроза суверэнетэту і нац бяспекі.
Лол
24.08.2023
І што на гэта прэзідэнт-элект Ціханоўская ? Афіцыйная заява будзе, ці яна "в доле"? Калі па справе, то за такімі заявамі тырчаць вушы гэбні і ФСБ. Мэта, - пасварыць народы на глебе, дзе ніколі сварак не было. Другая мэта, - стварыць у Літве базы "непажаданых" і выпіхваць з краіны пад соўсам "гістарычнай праўды" на каго пакажа штабік ці афіцыйны орган. Некалі БНФ падтрымліваў Літву і Саюдзіс, Зянон пасылаў сваіх людзей на барыкады бараніць Літву ад камуністаў, выступаць на нацыянальным радыё Літвы ў падтрымку Вільні, БНФ была сарваная інфармацыйная спецаперацыя КДБ пад назвай "беларусы забірайце Вільню, а Масква вам дапаможа". А што зараз ? Літоўскі ўрад будзе паляваць на беларусаў, каторыя справядліва лічаць Вільню сталіцай беларускай дзяржаўнасці ? Яшчэ раз задаю пытанне : дзе каментар Ціханоўскай ?!
Крокc
24.08.2023
Лол, Дзе каментар Пазняка? Гэта ж у яго гістарычная адукацыя і радыкальныя выказванні па Літве.
Гусьляр
24.08.2023
Ці назаве мне хто якога дзеяча Вялікага Княства Літоўскага, Рускага й Жамойцкага не славянскага паходжаньня акрамя вялікіх князёў? Ну хоць аднаго ваяводу, гетмана, падскарбнага ці іншага вайсковага/грамадскага дзеяча на тэрыторыі ад Вільні й да ўсходняй мяжы ВКЛ?
гусляр
24.08.2023
Гусьляр, вы, спадары летувісы/жамойты, замест дыслайкаў лепш адказалі б на маё пытаньне
Войшалак
24.08.2023
Уся Летува спакойна гаварыла сабе па-расейску і польску. Прыехалі гэтыя беларусы-літвіны і развалілі краіну!
Вільнюк
24.08.2023
Войшалак,
Лепш было б каб усе гэныя прыехаўшыя беларусы-літвіны яшчэ перайшлі з расейскай на беларускую мову...
)))
24.08.2023
Войшалак, у них еще с поляками разночтения))). Тоже, наверное, пеняют еще и на польский национализм. Так что, думаю, это их обычное пребывание.
Гусьляр
24.08.2023
Растлумачце калі ласка, чаго самі назвы Літва й Вільня не балцкага а славянскага паходжаньня?
Liucič z Laby
24.08.2023
Так балта-славяне з палаб’я ці проста прусскія балты? Гісторыкі вы дзе?
не важна
24.08.2023
Што і патрабавалася даказаць. Я каментаваў, што летувісы нас баяцца, а мадэратар не прапускаў каментар. Нават [Рэд. выдалена] ці нечага падобнага не было. Пры гэтым лічу, што Карач кансерва НКВД. Дзякуй за ўвагу.
Sneed
24.08.2023
[Рэд. выдалена]
Sneed
24.08.2023
[Так, вы правільна зразумелі. - Рэд.]
тапаніміка
24.08.2023
Калі б мы скінулі маскоўскае ярмо , то летувісы першымі пачалі б палкі ў калёсы пхаці.
Ёсік
24.08.2023
Літва аб ліцьвінах, Польшча аб беларускім бізнэсе, расея наогул не прызнае беларусаў, як нацыю, Украіна не заўважае беларусаў, акрамя тых, хто ваюе супраць расеі, Латвія покуль маўчыць, ці я нешта не ведаю. Во суседзямі абклаліся.
Официальное заявление Литвинистов
24.08.2023
Мы, "литвинисты", не согласны с информацией, изложенной госбезопасностью Литвы. 1. Мы не отрицаем ПЕРВОНАЧАЛЬНОЕ балтское происхождение ВКЛ, включая топовые династии (не все, но многие). 2. Мы считаем, что балты и современные белорусы являются наиближайшими по происхождению этническими группами и отличаются в основном используемыми языками и долей влияния на них соседних славянских этносов (современные - поляки, украинцы и московиты). 3. Мы не высказываем НИКАКИХ территориальных претензий к современным госграницам Литвы, при этом считая, что вся Виленщина (включая ее земли как в составе Литовской Республики, так и в составе Республики Беларусь) является единым этно-культурным регионом, общим в этом смысле как для литовцев, так и для белорусов. 4. Для снятия искусственно нагнетаемого напряжения между нашими нациями, мы видим единственно действенный путь, который позволит решить надуманные противоречия следующим: 4.1 Свергнуть антизападный и антибелорусский режим Лукашенко; 4.2 Включить Беларусь в состав ЕС; 4.3 Полностью ликвидировать всю пограничную инфраструктуру между Литвой и Беларусью 4.4. Во всех учебных заведениях исторической Виленщины (как в Литве, так и в Беларуси) сделать обязательными изучение литовского и белорусского языков, общей истории и культуры. 5. У нас нет противостояния с балтскими братьями, мы происходим из общего корня, но с отличающимися вариантами эволюции. 6. Наступил момент снова объединиться в рамках инициативы Межморья, как доказала история и современные события, единственного образования, которое позволит нашим народам и государствам (Балтия, Беларусь, Польша и Украина) выжить и дальше развиваться находясь рядом с такими угрозами, как Московия и "Старая Европа".
OTSTANJTE
24.08.2023
Официальное заявление Литвинистов, OTSTANJTE OT NAS NAKONEC !!!!!
СуперЛитвинист
24.08.2023
OTSTANJTE, нет, не отстанем, я люблю вас и хочу всегда быть вместе. Литва - моя единственная любовь, не важно - литовская или белорусская! Ближе и роднее для меня нет нации и страны!
гердзень
24.08.2023
OTSTANJTE, ОТСТАНЬТЕ ВЫ И ОТ НАС!
Вільнюк
24.08.2023
Пачынаць цяпер сварку з літоўцамі па пытаннях далёкай гісторыі могуць толькі рускамірскія правакатары!
Пакіньце гэтую справу гісторыкам...
Арні
25.08.2023
Вільнюк, вы не разумееце,яе літувісы і пачалі
ВКЛавец
24.08.2023
Якое нацыяналістычнае заключэнне
Поможем департамету чем сможем
24.08.2023
Калматы вожык
24.08.2023
Интересно, если у кого то какие то территориальные претензии, его переполняет величие и гордость за историческое прошлое, то почему он скрывается на "временно оккупированных территориях" и, притаив дыхание, ждёт решения о своём статусе от ненавистных им властей? Он как вообще что то возвращать собрался??
Литвинства с детинства
24.08.2023
Калматы вожык, тебе не посорить нас с литовским народом, лукабот из НКВД!
Літовец-Беларус
24.08.2023
Літоўцы-Беларусы і ёсць балты, тэорыі балцкага субстрату шмат дзесяцігоддзяў.
То бок балцкасць - наогул не аргумент на карысць Летувы. І гэта можна было даўно зразумець.
гердзень
24.08.2023
я літвін, беларус. мне не патрэбныя вашыя землі. і каменьне ў ваш летувіскі агарод кідаю толькі тады, калі адтуль прылятае. гэтае пытаньне ўвогуле трэба рашаць разам і за сталом
Прафесар Прэабражэнскі
24.08.2023
Я ліцьвініст са стажам. Ліцьаінізм-гэта гісторыка-нацыяналістычны беларускі рух, які дабіваецца аб’етыўнай гісторыі. Ніякіх пагроз беларушчыне ці летувізму не нясе, адмаўляе маскалізм і "савок" Але ж адмаўляе як маскоўскі нацыянал-шавінізм так і летувісскі нацыянал-шавінізм....польскі так сама.
Литвин
24.08.2023
Прыхільнікі ліцвінізму выказваюць тэрытарыяльныя прэтэнзіі і да іншых дзяржаў, што мяжуюць з Беларуссю.
гэта банальная хлусня,
есць толькi гiстарычныя спрэчкi пра Смаленск i Вiльню
Литвин, а я лічу, што нам належыць і Браншчына - яна на мапе мае контур Беларусі ды шмат назваў населеных пунктаў гучаць як беларускія. І Пскоўшчына таксама, бо заселеная нашчадкамі Крывічоў, а Крывічы - гэта протабеларускае племя на поўнач ад Менску і аж да самых Наўгародскіх земляў. Але я згодны, што мы мусім вярнуць свае землі толькі ад расейцаў, бо іхнай Масковіі ўсё адно надыходзіць кірдык, а вось Украіну, Польшчу, Літву ды Латвію кранаць нельга, толькі межы зьнішчыць, як у Эўразьвяз ўвойдзем.
Змагар
24.08.2023
Стагоддзі нас рабавалі, знішчалі, спрабавалі перарабіць на свой лад як знешнія народы-захопнікі, так і іх унутраныя штучна зробленыя крэатуры. Нас пазбаўлялі і дагэтуль спрабуюць пазбавіць нашага сапраўднага імені - Літва, ліцьвін. Адныя суседзі цалкам захапіўшы нашыя землі катавалі, знішчалі і прыніжалі нас, нізводзячы амаль да жывёльнага стану, іншыя пад шумок, так бы кажучы, скарыстаўшыся сітуацыяй, проста ўзялі і скралі нашае сапраўднае гістарычнае імя - Літва. Калі сённяшняй летувісскай уладзе падаецца, што яны робяць «правое дело», змагаючыся на маскоўскі ўзор з ліцьвінізмам, то няхай адкрыюць падручнік гісторыя і аднавяць у сваёй кароткай гістарычнай памяці, які лёс нападкаў маладыя фанабэрыстыя дзяржавы ўсходняй Еўропы напярэдадні ІІ сусветнай вайны! Што сталася з ІІ Рэччу Паспалітай і Літвой, якія абралі шлях ваяўнічага нацыяналізму і адмаўлялі ў існаванніі літвінам-беларусам. Калі ў вас дрэнная гістарычная памяць, спадарства летувісы, і вы ізноў хочаце наступіць на тыя самыя граблі гісторыя, то калі ласка, справа вашая, але не здзіўляйцеся поіым і не сцінайце, калі і па вас прыйдуць захопнікі і пачнуць знішчаць і перарабояць на свой капыл! Za nasza I was Za wolność! Жыве Беларусь! ⬜️🟥⬜️
Litauen
24.08.2023
Ves mir znajet v Sostav Litvi vhodoli i vi Gudi i zemoiti i ruskie zemli....Litva nacelas s Dubingiai.Trakai.Kernave.Jazik bil vizde takoi kako naselenihe tam zilo.V to vremia nekto neumel ni pisat ne citat...pisat bilo neprestizno i kneszja Litovskie imeli liudeij katorije pisali po situaciji to po latinski to po polski to germanski to po Ukrainski....nebilo togda nekakoij belarusiji ne jezika ne pisminosti a bilo ukrainskoje Staro rusinski cerkvenij...a teritorijia gde belarus bila v sostave Litvi.....i nasvanija vsem mire bilo adno VKL i ne nenado dabavliat belaruso ruso zemoitskovo....
Калматы вожык
24.08.2023
Litauen, palutciaetsa byt' litovcem stalo prestizno tol'ko v 19 veke?? A do etogo ne prestizno bylo... Kak vam stalinskij podarocek 1940 goda? Privykli uze??)))
гердзень
24.08.2023
Litauen, во-во, сосед-подарок. думаете, как россияне, только являетесь более цивилизованными
СуперЛитвинист
24.08.2023
Litauen, ты не прав, мой литовский брат! В те времена, которые ты описал не было тех наций, которые сейчас называют литовцы и белорусы. А были наши с тобой общие предки - балты, часть из которых славянизировалась и потом превратилась в белорусов. Украинцев тоже не было. Все нации появились только в 19 веке после перехода от феодализма к капитализму и буржуазных революций.
Аівсм
25.08.2023
[Рэд. выдалена]
Літвін и Жамойт - спрадвечныя браты
24.08.2023
Калматы вожык, так они за Вильню продали свою свободу и всю страну Сталину. Но все равно нам ссориться нельзя, потому что это на руку москве и лукшенке. Хоть любить они нас никогда не будут, это уже понятно.
Жыве!
24.08.2023
Трэба зрабіць генетычную экспертызу Вітаўта Вялікага, пахаванага ў Віленскай катэдры і зрабіць параўнаўчы аналіз з беларусамі і летувісамі. Інакш гістарычную праўду можна яшчэ доўга шукаць
хм
24.08.2023
Ранвалода парэштак (калі б былі) таксама б рабілі генетычную экспертызу? князі могуць быць іншага народу-племені. і такія былі. але дужа сумняюся, што з жамойтаў ці кшталту таго. бо гэта былі больш адсталыя ў параўнанні з нашымі плямёны
Праўда жыцця
24.08.2023
[Рэд. выдалена]
Кац
24.08.2023
Пагрозы дзяржаўнай бяспецы не нясе...Але непрыемна ,калі нас лічаць махлярамі.
МАяЛІТВА
24.08.2023
махляры гэта яны (летувісы). бо не прызнаюць гістарычнай праўды. замест навуковага падыходу ў гісторыі займаюцца міфатворчасцю
maple
24.08.2023
Ліцвінізм — гэта радыкальнае адгалінаванне беларускага нацыяналізму, адным з асноўных ідэалагічных палажэнняў якога з'яўляецца адмаўленне балцкага паходжання Вялікага Княства Літоўскага і княскіх дынастый, што ім кіравал https://d2b0v286pbg9yh.cloudfront.net/324859
Ну про отрицание балтского происхождения - это ложь в чистом виде. Многие беларуские историки ("литвинисты") подчёркивают роль балтов в формировании беларуского народа. Так что монополии на "балтскость" у Литвы тоже нет.
Valadzimir
24.08.2023
"...ЛЮТИЧИ ЛИТВА..." Усе іньшыя варыянты - хлусьня і фальсіфікацыя.
Пытанне
25.08.2023
"Ліцвіністы маюць адмоўнае стаўленне да маскоўскага і мінскага кіроўных рэжымаў і адпрэчваюць іх афіцыйны гістарычны наратыў, у якім сцвярджаецца, што рускія і беларусы — гэта «адзін народ".
Гэта ў Літоўскай рэспубліцы - лічыцца злачынствам? А як правільна трэба гаварыць, калі ты беларус і прыехаў ў Літву? "Мы з рускімі адзін народ, Пуцін мудры, мудрая Масква"? Так правільна?
GNLS
25.08.2023
Няўжо ўсё настолькі дрэнна і вы так залежыце ад літоўскага боку, што нават каментары баіцеся публікаваць? А як жа дэмакратыя і плюралізм думак? Навошта вы ўпадабляецеся тым, з кім намагаецеся змагацца? Падумайце на гэтым, бастыён ;)
Прыдумалі праблему і носяцца з ёй
25.08.2023
Ай, дурата нейкая. Літоўцы прыдумалі сабе праблему і носяцца з ёй як з пісанай торбай. Нікому ў Беларусі ваша Літва не патрэбная. Што за лухта пра тэрытарыяльныя прэтэнзіі беларусаў. Нам сваёй тэрыторыі хапае. Лепш бы літоўскі ўрад думаў, як вярнуць мільён сваіх суайчыннікаў, якія збеглі за мяжу. Вось гэта - рэальная праблема Літвы.
Госбезопасность Литвы опубликовала свою оценку литвинизма и связанного с ним риска
Хутка Янку Купалу з Якубам Коласам прысабечаць...
Я никогда не слышал из авторитетных сми что литовские князья были не литовцами. Только видел коментарии неизвестных под статьями на нашай ниве с обсурдными теориями. И вопрос кому выгодно распространения антинаучных теорий ? Тролям лукашистам.
"Я никогда не слышал из авторитетных сми что литовские князья были не литовцами."
Какими еще литовцами они были? Современными литовцами чтоли??? Что за жонглирование терминами?
Они возглавляли балтийское/балтославянское племя т.н. старую литву, т.е. восточных ятвягов в западной Беларуси, т.е. предков белорусов.
Из какой династии они происходили это вообще отдельный вопрос. Почему это племя прозвалось словом Литва - тоже отдельный вопрос. Скорее всего от славян которые колонизировали эти земли ранее. Далее при расширении княжества название литва перешло на всех его жителей - и балтов и славян. Современные литовцы это в основном соседние балтийские племена + немного старолитвы.
Мало хто віядае але опречь слоў Літвін і Літовец теж істнуе слово Літоўнік якое выводе се з самоназвы усходніх ятвягоў Леітаўнікас (аналокгічне Бараноўскі - Баранаўскас). Што тікаве, суффікс -нік ні істнуе ў балтыцкіх мовах, што наводе на подозренне о тым што ятвягі стягнулі се слово од міястных славян.
Litwinizm (biał. Ліцвінства, літвінства / Lićvinstva, litvinstva), określany też jako idea wielkolitewska – ruch i idea, które pojawiły się na Białorusi na początku lat dziewięćdziesiątych XX wieku, choć można dopatrzeć się związków z „krajowcami” z początku XX stulecia.
Opis
Edytuj
Idea odwołuje się do dziedzictwa Wielkiego Księstwa Litewskiego, które było wielonarodowym państwem, tworzonym przez Litwinów, mówiących po polsku, rusku i litewsku. Członkom ruchu bliska jest tradycja wielonarodowej i tolerancyjnej Rzeczypospolitej Obojga Narodów, zamieszkiwanej przez Polaków, Rusinów oraz bałtyjskich Litwinów i Żmudzinów. Z kolei odległa jest im rosyjska ideologia panslawistyczna, która w dominującej wersji oznacza wspólnotę polityczną i kulturową Słowian wschodnich (Białorusinów, Rosjan i Ukraińców).
Zwolennicy litwinizmu dążą do odrodzenia tradycji szlachty litewskiej, odwołując się do takich postaci, jak Adam Mickiewicz, Tadeusz Kościuszko, Michał Kleofas Ogiński i Józef Piłsudski. Starają się używać dawnego (sprzed reformy ortograficznej 1933 roku) języka białoruskiego (ruskiego), określanego przez nich jako język litewski. Wydają czasopismo „Litwa”, publikowane głównie w tym języku, ale pisane białoruską łacinką.
Nie angażują się politycznie, poświęcając uwagę szerzeniu wiedzy historycznej, kultury i tożsamości litewskiej. Ruch skupia głównie wykształconych młodych ludzi z Białorusi.
Пры гэтым лічу, што Карач кансерва НКВД.
Дзякуй за ўвагу.
2. Мы считаем, что балты и современные белорусы являются наиближайшими по происхождению этническими группами и отличаются в основном используемыми языками и долей влияния на них соседних славянских этносов (современные - поляки, украинцы и московиты).
3. Мы не высказываем НИКАКИХ территориальных претензий к современным госграницам Литвы, при этом считая, что вся Виленщина (включая ее земли как в составе Литовской Республики, так и в составе Республики Беларусь) является единым этно-культурным регионом, общим в этом смысле как для литовцев, так и для белорусов.
4. Для снятия искусственно нагнетаемого напряжения между нашими нациями, мы видим единственно действенный путь, который позволит решить надуманные противоречия следующим: 4.1 Свергнуть антизападный и антибелорусский режим Лукашенко; 4.2 Включить Беларусь в состав ЕС; 4.3 Полностью ликвидировать всю пограничную инфраструктуру между Литвой и Беларусью 4.4. Во всех учебных заведениях исторической Виленщины (как в Литве, так и в Беларуси) сделать обязательными изучение литовского и белорусского языков, общей истории и культуры.
5. У нас нет противостояния с балтскими братьями, мы происходим из общего корня, но с отличающимися вариантами эволюции.
6. Наступил момент снова объединиться в рамках инициативы Межморья, как доказала история и современные события, единственного образования, которое позволит нашим народам и государствам (Балтия, Беларусь, Польша и Украина) выжить и дальше развиваться находясь рядом с такими угрозами, как Московия и "Старая Европа".
То бок балцкасць - наогул не аргумент на карысць Летувы.
І гэта можна было даўно зразумець.
https://d2b0v286pbg9yh.cloudfront.net/324859
Гэта ў Літоўскай рэспубліцы - лічыцца злачынствам?
А як правільна трэба гаварыць, калі ты беларус і прыехаў ў Літву? "Мы з рускімі адзін народ, Пуцін мудры, мудрая Масква"?
Так правільна?
Нікому ў Беларусі ваша Літва не патрэбная.
Што за лухта пра тэрытарыяльныя прэтэнзіі беларусаў. Нам сваёй тэрыторыі хапае.
Лепш бы літоўскі ўрад думаў, як вярнуць мільён сваіх суайчыннікаў, якія збеглі за мяжу. Вось гэта - рэальная праблема Літвы.